Psychosociální poradenství
Psychosociální poradenství poskytuje klientům orientaci především v sociálních systémech. Při práci využíváme poznatků ze sociální psychologie, sociálně-právní problematiky a legislativy. Při naší práci poskytujeme klientům kontakty na navazující sociální služby nebo je předáváme do péče dalším odborníkům. Poradenství může probíhat anonymně. Samozřejmostí je mlčenlivost a důvěra. Pro tuto službu si prosím vyhraďte 60 minut.
-
Pomoc při sepisování podání žádostí
-
Pomoc při partnerském rozchodu nebo rozvodu a porozvodové poradenství
v oblasti péče o nezletilé děti – úprava péče o děti, jejich styku s rodičem,
stanovení výživného
-
Poradenství v oblasti nároků na sociální dávky státu a postupu při jejich vyřízení
-
Poskytnutí informací o vhodných sociálních službách
-
Zprostředkování kontaktů s úřady nebo dalšími odborníky
Krizové poradenství
Krizové poradenství je poskytováno klientům prožívající akutní krizi v souvislosti s mimořádnou životní situaci. Cílem je zmírnění akutního krizového stavu, zeslabení intenzity krize a zklidnění klienta. Je poskytována v osobním kontaktu, případně telefonicky a je zaměřena na akutní potíže klienta.
Cílem služby krizového poradenství je poskytnout odbornou pomoc všem dospělým osobám, které se ocitli v náročné životní situaci, se kterou si neumí sami poradit nebo z této situace nemohou najít řešení a východisko. Počet setkání je vždy individuální a odvíjí se od aktuální potřeby klienta a jeho tématu. Jedná se o krátkodobou pomoc, která končí stabilizací akutního tématu. Zpravidla se jedná o 8 - 10 setkání.
Pokud jste se ocitli:
-
A hledáte pomoc či východisko ze stávající složité situace
-
V nepříznivé sociální situaci
-
Zažíváte osobní, partnerskou nebo manželské krizi
-
Prožíváte problémy s vlastní identitou
-
Řešíte rodinné nebo mezigenerační problémy
-
Byla vám sdělena nepříznivá diagnóza
-
Prožíváte ztrátu blízké osoby nebo dítěte
-
Pociťujete úzkosti, deprese a cítíte se vyčerpaní
-
Máte potíže s výchovou svých dětí
Cílem poradenství je klientovi pomoci:
-
Vyjádřit jeho emoce, stabilizovat stav klienta, zastavit ohrožující tendence v chování klienta
-
Porozumět jeho prožívání
-
Vytvořit plán k řešení krize
-
Zprostředkovat kontakt s dalšími sociálními či zdravotními službami, pokud to jeho situace a zdravotní stav vyžaduje
-
Poskytnout sociální, psychologické a právní poradenství.
V případě zájmu o sjednání termínu konzultace nebo v případě dotazů nás prosím neváhejte kontaktovat.